Διάλυση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας-Σφοδρή αντίδραση από τον Αρχιεπίσκοπο Σεβάστειας Θεοδόσιο
Σε μια επικίνδυνη κλιμάκωση της επίθεσης που δέχεται η Ορθοδοξία στην Ουκρανία, δικαστήριο του Κιέβου αναμένεται να εξετάσει στις 2 Ιουλίου αγωγή που στοχεύει στη νομική διάλυση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας (UOC) και την οριστική αφαίρεση της επίσημης νομικής της υπόστασης. Η εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζεται ως το σοβαρότερο πλήγμα που δέχεται η Εκκλησία εδώ και δεκαετίες.
Με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο ιεράρχης του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων, Αρχιεπίσκοπος Σεβαστείας Θεοδόσιος, παρενέβη δυναμικά, ξεκαθαρίζοντας ότι οι δικαστικές διώξεις δεν αποτελούν μια απλή διοικητική ή δικαστική διαδικασία. Αντίθετα, όπως τονίζει, πρόκειται για μια στοχευμένη και συστηματική εκστρατεία των ουκρανικών αρχών, η οποία ξεκίνησε με καταλήψεις ναών, εισβολές σε μοναστήρια και διώξεις του κλήρου, και πλέον περνά σε μια νέα φάση: την απόπειρα κατάργησης της ίδιας της εκκλησιαστικής δομής.
Όπως επισημαίνει ο ιεράρχης, μια τέτοια απόφαση θα στερήσει αυθαίρετα από εκατομμύρια πιστούς τη νόμιμη εκκλησιαστική τους εκπροσώπηση και το δικαίωμα στον θρησκευτικό τους θεσμό. «Η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αποτελεί μια παράνομη ή απαγορευμένη οργάνωση, αλλά μια ζωντανή Εκκλησία που φέρει την πίστη ενός ολόκληρου λαού, διατηρώντας αναλλοίωτες τις ιστορικές και πνευματικές της ρίζες», τονίζει.
Η στοχοποίηση της UOC με αυτόν τον τρόπο, υπογραμμίζει ο Αρχιεπίσκοπος, ανεξαρτήτως των προσχημάτων και των συνθημάτων που επιστρατεύονται για να τη δικαιολογήσουν, αποτελεί ένα βαθύ τραύμα στο πεδίο των θρησκευτικών ελευθεριών και προσθέτει ότι, παρά τις πιέσεις, ότι η Εκκλησία συνεχίζει κανονικά την εκκλησιαστική της ζωή, προσηλωμένη στην πνευματική της αποστολή.



